hejlivet.blogg.se

Tankar och känslor som blir text

Att våga

Publicerad 2016-01-10 15:31:14 i Allmänt

Att våga satsa. Våga satsa på mig själv. Våga stå upp för mig själv. Våga välja mig själv. I alla lägen. 
Jag studerar 100 procent. Jag arbetar 50 procent. På den fritid som finns kvar väljer jag att träna. Träna för att bli bra. Men något hindrar mig. Någon hindrar mig. Eller jag själv hindrar mig. Det finns en person som tynger mig. Som får mig att inte vilja gå på träningarna. Men samtidigt vill jag inget än att bevisa något. Jag måste våga satsa på mig. Skita i honom och våga utvecklas. Lyssna men samtidigt inte lyssna. Stå upp för de andra. För när jag inte är där finns det alltid någon annan som tar illa vid sig. Jag måste våga stå upp för mig. Men även stå upp för andra. Visa att alla är lika mycket värd när vi är där. Alla som kommer dit ska ha samma förutsättningar för att bli bra. Om han säger något dumt ska jag finnas där. Inte säga emot varje gång. Men finnas där. Det är vad jag vill att de andra ska göra för mig. Därför måste jag visa att jag finns för de andra. Prata om det när han inte är där. Vi måste lyssna på honom för att bli bättre. Samtidigt som vi måste låta bli att lyssna på allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela