hejlivet.blogg.se

Tankar och känslor som blir text

Dance our tears away

Publicerad 2013-02-10 11:44:30 i Allmänt

Att lämna allt. Ta en sistaminut resa. Resa iväg med sin bästa vän. På obestämd tid. Ringa när man står på flygplatsen. Säga hejdå. Utan att behöva se alla i ögonen. Slippa alla "varför". Slippa se deras reaktion. Slippa höra deras suckar. Slippa se någons tårar. Ringa pojkvän och säga att vi får se vad som händer. Säga att älskar du mig så låter du mig göra det här. Men vänta inte. Vänta inte att allt blir som vanligt. Allt är inte som vanligt. Ligg med andra. Om du kan stå för det senare. Våga testa. Våga testa älska andra. För det ska jag. Jag ska våga. Jag vågar. Det är därför jag behöver det här. Behöver lämna allt. Vardagen. Behöver testa nytt. Behöver vara mig själv. Utan jobb. Utan måsten. Bara vara. Hitta mig själv. Hitta den jag var. 
Betyder det här att jag rymmer? För i sånna fall så gör jag det.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela